Thursday, June 3, 2010

...kEnaNgan kiTe BerSamA, sHbt2Ku...

Bismillahirrahmanirrahim...

Sekadar untuk mencari ketenangan daripada berbagai amukan yang bermacam2 ragam kat kampus, sy n beberapa org shbt pun kuar la.. jalan2 g pantai.. hehe.. seronok.. time tu ade kami je.. then, makan sotong celup tepung...
indahnye kenangan tu...

sahabat2 ingt tak??
then, tak lame lepas tu..
cubaan datang lagi..
tp..kite tetap ok.. still senyum walaupun perit..
nape ye?..
mungkin sebab kamu ade sy dan sy ade kamu..
dan di antara kita, Allah lah penghubung ukhwah ini..=)
indahnye saat kite bersama..

da lame kite tinggalkan kenangan tu kan..
tp, ia tetap segar dalam ingatan..
sampai bile2..
nape?..
sbb sy syg kamu sume..

kalau boleh..
sy mengharapkan ia berulang lagi..
berulang untuk kali yang kedua,ketiga dan untuk kali2 yang seterusnya..
kerana..
saya sayang kamu semua..
sy sayangkan ukhwah ini..

ke mana pun kamu pergi..
ingatlah kenangan kite ye..
ingatlah kite pernah bersama..
bersama mengharungi suka dan duka..
saling menguatkan diri masing2..

andai kate kasih sayang ini diuji..
usah khuatir sahabatku..
kasih buatmu tak pernah surut..
malah makin tinggi melangit..
kenape?..
sbb sy sayang kamu...
sampai bile2...

andai kate ade air mata yang gugur daripada kelopak mata kamu,
tangan ini takkan pernah berhenti untuk mengusapnya..
agar kesedihan itu pergi tanpa datang kembali..(walaupun agk mustahil untk terjadi.. yela, manusia dan kesedihan mne leh dipisahkan..hek3 )

andai kata ade rase kecewa di hati kamu..
diri ini tidak akan pernh lelah untuk menghiburkanmu..
agar semangt juangmu sentiasa bersinar dan bercahaya,
tanpa pernah sirna dek cubaan yang mendatang..

andai kata ade luka yang berdarah di jiwamu..
insan ini tidak akn jemu untuk merawatnya dan mengembalikannya seperti sediakala..
supya tiada lagi duka yang menginap di lubuk hatimu yang tulus lagi lembut...
kenape?..
kerana sy sayang kamu...
sayang kerana Allah..

ingatlah sahabat2ku..
jikalau kamu menghilang..
diri ini sentiasa menantikan kepulanganmu..
jikalau kamu menjauh..
batin ini sering merintih, mengharapkan kehadiranmu..
jikalau kau jatuh tanpa bangun,
diri ini sentiasa bersedia membantumu untuk berlari semula..
jikalau kamu sedih tanpa henti,
diri ini sntiasa di sisi untuk mengembalikan senyuman kamu
kenapa?
kerana sy sangat2 rindu kamu..
rindu kerana Allah..

ketahuilah shbt2ku..
diri ini rindukan kenangan kite yg dulu..
walau ape pun yg terjadi,
kamu sume sntiasa di hati ini..
untuk dulu,kini dan selamanya..

~ Luv u all ~

p/s : Selamat bercuti untuk sahabat2 sume.. jge diri baik2 yep..=)

8 comments:

Anonymous said...

(^_^)

محمد حذوان بن حميدان said...

ingatlah! ade ketika sseorg shbt baik kte ALLAH tukarkn mnjadi musuh kita, dan ade kalanya musuh ketat kita erat bersahabat dgn kita, semua itu tidak lain hanyalah ujian dlm brshbt..smoga kte trs dbrikan kkuatan dlm mnmpuhi sgale ujiannya..amin (^_^)

Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: "Kami Telah beriman", sedang mereka tidak diuji lagi?

(al-ankabut,ayat 2)

i_me.... said...

salam yana syg..
tq sudi bkongsi cerita dgn sy ketikamana kte 'bersama' hehe..papepun,sabarlah diri dalam menghadapi ujian dan dugaan dalam hidup ini..sy thu,anda boleh sbgaimana anda berubah bila ditegur di Khairiah dlu..biasalah tu.lumrah khdupan,kita akan bjumpa dengan ramai orang..rmai orang,byak ragamnya..dan smua tu lah pengalaman...awk phm kn mksud sy...=)

asiah said...

salam, kak~..
seronoknya klu ade sahabt yg begitu memahami..

just nak tanye skit.. apa pandangan akak mengenai sahabat? apa perbezaan antara sahabat, teman, kawan karib? mungkin maksud yang sme tiada beza pun...sje tnye~

...wardahdiana... said...

salam..

to anonymous :
tq,4 dat comment..=)

to hazwan hamidan :
em..ujian?..
kdg2,takut dah nak mintk kekuatn..
takut2, kekuatan itu terus diuji dan diuji..
tp, takut atau berani..
kuat atau tidak..
kite akan tetap diuji..
kerana Allah dah jenji dalm surah al-Ankabut,sebagaimana yang wan sertakan tu..
dan semestinya.. JANJI ALLAH ADALAH PASTI DAN DIA TAK PERNAH MEMUNGKIRINYA..

to fairuz aimi..
thnx yep..
insyaAllah,i'm trying 2 understand..
sory r,asyik kne buli je kat rumah kite ari tu..
sal khairiah?..
hehe..
akn tetap di ingtan..
peace!!haha

to asiah..
hurm.. sush gak nk jwb soalan tu..
cam kene wt post baru je sal sahabt,teman atau rakin karib nih.. hehe..erm, akak cbe jwb ek..
tp, ni juz pndgn akak taw..=)
bagi akak..
swswslm
sahabat : org yang rapat ngn kita, tp tak semestinya dia sentiasa bersame.. sahbt adalah org yang syg kite,lbih dri dirinya, thu suka duka kita n snggup brkobn apa sje utk kite..dia ade di saat2 kite memerlukan.. n bnyk ag benanye ciri2 seorang shbt ni.. klo nk mudah, kite tgk balik sejrh nabi.. Camane pngorbanan shbt2 kepada nabi ketika mmbntu Baginda mnyebrkn syiar Islam..=)

teman : org yang rapat ngn kite tp blum tentu memahami diri kite..=)skdr hadir dan mesra dgn kita..ade pun takpe, takde pun,takpe kot.. haha

kawan karib : org yng sntiasa berada dekat,thu suka duka kite,tp blum tentu bersedia berkorban atau berkongsi segla2nye dengan kita..

hurm..
sesorg mungkin leh jd teman,n kawan karib tp blum tentu leh jadi shbt..=)
insyaAllah,akk try exlpore ag sal teman, kawan karib n shbt ni ye..=)
tak pun,kite at diskusi kat mktb nt..
hehe..

...wardahdiana... said...

sory,asiah..
bnyk lak typing error..
hehe..
=)

asiah said...

xpe2~..kite just tnye pendapt akak je~....ok2 nnt kite berdiskusi kat maktab...=)

...wardahdiana... said...

salam..
to asiah :
insyaAllah..=)