Saturday, May 15, 2010

...hEpy teaChEr's dAy...

~Cutiest flowers for all my luvly teachers~

Bismillahirrahmanirrahim...


Sekadar mencari sedikit ruang yang terbatas...
Diri ini ingin mengucapkan :

SELAMAT HARI GURU buat semua pendidik.. =)

Segala jasa dan pengorbananmu guru sentiasa segar di ingatan ini...

~GURU PEMBINA NEGARA BANGSA!!~

...............................................................................

Usai Liqa' annisa' semalam, sy terdengar perbualan antara 2 0rang sahabat.. Siapa orgnye?.. Biarlah menjadi rahsia,hehe... Berikut merupakan perbualan antara Dina dan Ijah (bukan nama sebenar)..

Dina : Sat gi, nak call mak n bapak la..

Ijah : Await nye? Da lame tak call kew?

Dina : Ye la, Hari Guru dah dekat niy?..

Ijah : Hurmm,lupe lak cek.. Mak hang cikgu no??.. Nak call gak r bapak cek.. Hehe.. Bapak cek cikgu gak..

Dina :.. Hurmm.. Bukanlah gitu.. Mak reja( kerja) cikgu ka, tak ka, depa tetap cikgu juga..

Ijah : Cikgu kot mana lak? Ada2 ja hang ni..


Dina : Biaq pi la.. Kita jgn lupa, mereka la cikgu pertama kita.. Yang ajaq kita awal2 dulu.. Stat lahir je terus ajaq.. Mane ade lepas lahir teruih masuk skolah.. Hehe..

............................................................................

Hurrmmmmmmmm... Ade 2 sebab sy tulis perbualan mereka :

1) Ada 'isi' yang berhikmah yang terselit dalam perbualan tersebut
2) Sebab besh dengaq mereka cakap utara.. hek3..


Fikir2kanlah la shbt2ku.. Perbualan yang saya sertakan tu hanya sekadar untuk renungan bersama..=)

hehehe..
Selamat beramal...(~_-)


1 comment:

: :cik dyana bahri: : said...

Aah kan. tapi kite pon xwish mcm tu kat mak kite.
so, nx yr boleh lagi kot.
mak kite msti pelik nanti-haha-:)

Akk, selamat hari guru ye.