Monday, April 5, 2010

...kEreDhaAnMU...

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...

Ya Allah...
Kutujukan warkah ini kepadaMu..
Kerana kutahu...
Hanya Engkau yang mengetahui segala yang terbuku di hati ini..
Hanya Kau yang mengetahui hakikat yang sedang aku alami dan rasai...

Ya Allah...
Aku hanya mampu tersenyum dengan ujian yang datang kali ni.. Setelah satu masalah mula menampakkan penyelesaiannya,aku diuji lagi.. Diuji dengan pelbagai persoalan.. Mengajar aku betapa rumitnya sebuah kehidupan.. Mengajar aku betapa peritnya sebuah perjalanan insan.. Mendefinisikan aku makna,
Setiap titisan air jernih yang mengalir tatkala ditimpa dugaan..

Aku bersyukur padaMu ya Allah...
Dengan ujian ini, tahulah aku betapa kasihnya Engkau padaku...
Jagalah aku,ya Allah..
Ujilah aku,andaikata itulah yang terbaik buatku...
Ujilah aku,andaikata itulah yang membawa aku dekat denganMu..
Ujilah aku,andaikata itulah yang membawa aku kepada kebahagiaan yang hakiki...
Ujilah aku ya Allah...

Ya Allah...
Aku rasa makin kerdil...
Aku makin malu untuk berhadapan denganMu...
Bagaimanalah pandanganmu terhadapku...

Namun,ketahuilah duhai Tuhanku...

Cukuplah bagiku, Engkau Ya Allah...
Tiada yang lain di hatiku..
Tiada yang dapat merampas CINTA ini dariMu...
Melainkan hanya dengan izinMu,ya Allah...

Hati ini milikMU,ya Allah...
Hati ini milikMU,ya Rahman...
Hati ini milikMU, ya Rahim...

Sebanyak manapun dugaanMu padaku...
Segunung manapun masalah yang Kau timpakan untukku...
Seberat manapun amanah yang Kau pikulkan padaku..
Aku terima,ya ALLAH..

Namun pintaku...
Engkau iringilah setiap langkahku dengan keredhaanMu...
Engkau tenangkanlah aku dengan janji-janjiMu...
Engkau gembirakanlah aku dengan pertemuan denganMu...

Aku BAHAGIA dengan ujianMu ya Allah...
Dan harapanku...
KEBAHAGIAAN ini kekal sehingga nafasku yang terakhir...

~ CINTAMU DAMBAANKU,YA ILAHI~

No comments: