Tuesday, December 1, 2009

...BICARAKU BUATMU...

Hayatilah...

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang...

Ya Allah,
Diri ini terasa benar2 letih..
Letih dengan segala2nya...
Dengan keadaan fikiran yang bingung..
Jiwa yang resah dan kosong...
Hati yang derita dan terseksa...

Ya Allah,
Di saat ini...
Tiada lain yang aku harapkan...
KasihMu menjadi pautanku...
SayangMu menjadi tongkatku...
CintaMu menjadi cahayaku...
JanjiMu menjadi azimat dan kekuatanku...

Ya Allah,
Bantulah aku untuk bangkit...
Tolonglah aku untuk terus berdiri...
Kuatkan kakiku untuk melangkahi duri..
Pandulah aku untuk kembali berlari...
Agar aku bisa kembali...
Meneruskan perjuangan yang masih berbaki...

Ya Allah,
Jangan Kau golongkan aku dalam
kalangan orang2 yang rugi...
Pimpinlah aku menuju destinasi...
Agar aku bisa tersenyum di negeri abadi...
Menggapai cintaMu yang tulus dan suci...

Tolonglah aku, Ya Allah..

No comments: