Monday, September 19, 2011

..anda, dia dan cerita...

Bismillahirrahmanirrahim....

Coretan ini untuk anda...
orang yang saya sayang dalam hidup saya...
dan air ini takkan putus, walaupun dicincang seribu....!!

Pada mulanya...
Sy salahkan anda...
Saya marahkan anda...
Saya sedih dengan anda...
Kerana...
Anda tak boleh lupe dia...
Anda terlalu percayakan dia...
Anda sayangkan dia lebih...

Namun...
Apabila saya tahu tentang itu...
Apabila saya tahu derita itu...
Apabila saya sedar hakikat itu...
Apabila saya dicerita di sebalik yang berlaku...
Marah saya beralih arah...
Dan saya...
Tersangat-sangat marah pada dia...!!
Kerana dia menyakiti anda...
Anda...
Insan yang saya sayang...
Sampai bila-bila...

Dia dah sakiti anda...
Dia yang dah buat anda terluka...
Dia juga tinggalkan duka di hati anda...
Dia yang membuat anda menunggu dan tertunggu...
Dia...dia....dan dia....

Kata anda...
Anda belum mampu memaafkan...
Ye...
Saya tahu...dan saya mengerti...
Andai saya di tempat anda...
Mungkin....
Mungkin dan Mungkin...
Tindakan yang saya ambil adalah tindakan yang sama...
Tapi...
ingatlah....
Maafkanlah dia walaupun anda sakit...
Kerana...
Dengan memaafkan,bukan bererti anda kalah..
Tapi, itulah sebenarnya kekuatan yang membuktikan kemenangan anda...

Untuk dia yang menyakiti anda...
Cukuplah...!!!
Sedar dan hargailah!!...
Berbahagialah dengan apa yang dimiliki sekarang...

Untuk anda...
Saya masih di sini...
Menunggu untuk melihat senyuman anda...
Bukan senyuman plastik!! Tapi, senyuman tulus dari jiwa dan nurani anda...
Saya rindukan anda yang dulu...
Saya rindukan senyuman anda yang dulu...
Saya rindukan 'kerajinan' anda yang dulu..
Dan percayalah...
Saya akan sentiasa ada untuk anda...
Untuk berkongsi bahagia dan sedih anda..
Sampai bile2...

Dan di setiap doa saya...
Saya pohon padaNya..
Untuk kurniakan bahagia yang anda cari...
Bersabarlah...
Bahagia itu pasti tiba...
Kalau bukan hari ini, mungkin satu hari nanti...
InsyaAllah...janjiNya adalah pasti...=)

Oklah...
dont be sad, sis...
la tahzan, ya ukhti...
He's always be by your side...
N me too..........
(^_~)

........................fullstop......................!!!

~Wassalam..........

No comments: